Stad Roeselare: shoppingstad van de toekomst!

Stad Roeselare: shoppingstad van de toekomst!

Handelaars overtuigen.

Roeselare heeft een lange geschiedenis als handelscentrum in West-Vlaanderen. Maar zoals vele andere centrumsteden merken ze een terugval van de bezoekers en vooral shoppers in het stadscentrum.

In plaats van dit gegeven te ondergaan en de Stad stilletjes te laten wegkwijnen, besloot men hier iets aan te doen. Met schepen Kris Declercq aan het hoofd, werd door de stadsdiensten een erg ambitieus plan uitgestippeld om van de Stad weer een erg aantrekkelijke omgeving te maken, het Kernplan. Naast ruimtelijke ingrepen met meer groen en een aangepast mobiliteitsplan, werd sterk geïnvesteerd in nieuwe technologieën, om de handelaars zo optimaal te ondersteunen.

Event lancering Kernplan

Sprengers begeleidde de verschillende betrokken stadsdiensten (Economie, Ruimte, Communicatie, …) bij het uitrollen en presenteren van dit Kernplan. We maakten verschillende ondersteunende visuals en drukwerk, en verzorgden de communicatie en werving van het lanceringsevent.

Ook het event werd volledig door Sprengers aangestuurd. We huurden 2 zalen af in de plaatselijke bioscoop (Cityscoop), met alle bijhorende techniek: presentaties, belichting, geluid, video captatie met streaming naar zaal 2, enz. Daarna was er een grote walking dinner voor de meer dan 400 uitgenodigde handelaars, met alles erop en eraan.

Daarnaast verzorgden we de volledige PR, versturen van persberichten, opvolgen journalisten, organisatie persconferentie en opvolging verschenen artikels.

Het plan is nog maar net opgestart, we rekenen op een groot succes want de reacties waren nu al erg positief! In maart 2016, amper 5 maanden na de lancering van het kernplan, trok de stad maar liefst 13 nieuwe winkels aan, waaronder enkele grote ketens. Dat belooft!

Roeselare_kernplan_handelaars_brochureRoeselare_kernplan_handelaars_evenementRoeselare_kernplan_handelaars_evenement_2