icon logo 2

Logo design, huisstijl en (re)branding

Ieder merk of product dat je in de markt zet, heeft behoefte aan een eigen identiteit. De basis van zo’n identiteit is een logo design dat de waarden en kenmerken die jij wil overbrengen, in één beeld vervat. En natuurlijk ook een huisstijl die daar volledig bij aansluit, dat spreekt voor zich.

icon logo 2

Logo design, huisstijl en (re)branding

Ieder merk of product dat je in de markt zet, heeft behoefte aan een eigen identiteit. De basis van zo’n identiteit is een logo design dat de waarden en kenmerken die jij wil overbrengen, in één beeld vervat. En natuurlijk ook een huisstijl die daar volledig bij aansluit, dat spreekt voor zich.

Een logo dat op het netvlies blijft kleven

Bij Sprengers staan we klaar om hét belangrijkste onderdeel van de visuele identiteit voor je uit te werken: een sterk, herkenbaar en uniek logo.

Daarbij gaan we niet over één nacht ijs. We gaan op zoek naar de juiste kleuren, vormen en letters die perfect aansluiten op de merkbeleving van jouw dienst of product.  Om je helemaal mee te nemen in het verhaal starten we met moodboards. Deze visuele collages zorgen er voor dat je je een duidelijk beeld kan vormen van de mogelijke pistes.
We volgen daarbij de trends, maar weten dat een goed logo de tand des tijds doorstaat. Bovendien moet het in alle maten en op alle dragers herkenbaar en duidelijk zijn. Het vormt immers de basis van je merkidentiteit.

Een huisstijl waarin je merk zich thuis voelt

Ook de huisstijl bepaalt de visuele identiteit. Hij wijst klanten en prospecten steeds opnieuw de weg naar jouw product of dienst. Hij zorgt mee voor de juiste uitstraling en herkenbaarheid.

Of het nu gaat om je website,  naamkaartjes, een brochure of PowerPoint presentatie, een consistente aanpak is noodzakelijk.

Sprengers kan bij oplevering van je huisstijl ook voor een huisstijlgids zorgen. Dat kan een beknopte leidraad zijn waarin je de basis zoals gebruik van het logo, typografie en kleuren terugvindt. Of een uitgebreide guideline die er voor zorgt dat alle medewerkers weten hoe ze het merk steeds op de juiste manier visueel moeten positioneren, op alle denkbare dragers.

Branding waardoor je merk een beleving wordt

Je merk heeft een uniek en standingvol logo. Je wordt helemaal happy van die frisse kleurtjes op de verpakking van je producten. Maar volstaat dat wel om de steeds kritisch wordende consument te overtuigen voor jouw brand te kiezen?
Vertelt jouw merk een duidelijk, aantrekkelijk verhaal? Brengt het zowel tekstueel als visueel de juiste boodschap over? Ben je voldoende onderscheidend van de concurrentie?

Of je nu challenger bent in een competitieve markt of eerder een exclusief en duurzaam aanbod brengt, Sprengers kan er mee voor zorgen dat je brand er staat.

We verdiepen ons in je verhaal en kijken strategisch naar jouw merk. Samen gaan we aan de slag om jouw merkverhaal de juiste creatieve invulling te geven. En dat invullen, die branding, gebeurt zowel conceptueel, visueel als tekstueel.
We schaven en vijlen tot de branding van jouw merk er staat, en iedereen het verhaal niet enkel begrijpt maar ook meteen voelt. Of het nu gaat om een website, folder, wervingsadvertentie of personeelsfeest: eendracht maakt een sterk merk.

Cases Logo, huisstijl en (re)branding

OhmIQ – Branding zo helder als water

OhmIQ Branding Labels

Astellas Promotiecampagne voor stripverhaal

Astellas AML campagne visual x

Nieuwe branding en contentstrategie voor Kurma

Kurma - nieuwe branding in setting

Jeugdige huisstijl voor Gekkoo

gekkoo logo en iconen

Datatune huisstijl en lancering

datatune logo

Rebranding – Van Vinci naar Indigo

indigo parking lente poster - rebranding

Branding en signalisatie Katoen Natie

katoen natie fotografie branding silopark

Rebranding Bedtime

Bedtime naamkaart

Buitensignalisatie en gevelreclame Motrac

Motrac branding detail logos - buitensignalisatie

Buvetex rebranding

buvetex agenda huisstijl
  • Brand(t) het bij jou? Neem contact met ons op.
  • En na het verhaal? Wat dan? Ontdek hier hoe we de vertaalslag maken naar grafische vormgeving.
  • En wie staat daarbij aan mijn zijde? Lees hier hoe wij Project Management zien.